Bel ons Offerte Mail ons

Astralift heeft als eerste in Nederland personenliften gemoderniseerd met een bestemmingsbesturing gekoppeld aan 19” touch-screens! Resultaat: véél kortere wachttijden voor de liften.

Destination control tbv. reductie wachttijden Realisatie: september 2011 Astralift  is in contact gekomen met Amsterdam RAI die, al vanaf het begin van oplevering van hun nieuwe pand, kampte met enorme lange wachttijden voor hun 3 liften. Omdat het een openbaar gebouw betreft is er zelfs met regelmaat aan het eigen personeel gevraagd om de trap te gebruiken naar o.a. de 12e stopplaats!!. Hiermee waren de wachttijden voor de klanten iets vriendelijker te noemen maar bleven de irritaties rondom het liftgebruik groot, om van het eigen personeel maar niet te praten.

Wat was de reden van de lange wachttijden?

Door toepassing van de oude, doch vertrouwde,  techniek is er ongemerkt een serieus probleem ontstaan. 1 lift was toegepast met een simplex besturing en de 2 andere liften waren gekoppeld aan een zogenaamde duplex besturing. Om de personenliften te bedienen had de klant de mogelijkheid om de lift te roepen om zowel omhoog als omlaag te willen gaan. Door de lange wachttijden zijn de liftgebruikers alle drukknoppen voor óp en néér gaan indrukken met als gedachte dat de liften dan sneller zouden komen. Het tegendeel is echter waar en in het ergste geval komen de liften dan 4 keer op de etage aan om die liftgebruiker slechts één keer op te halen.

Waarmee heeft Astralift Amsterdam RAI maximaal kunnen helpen met de lange wachttijden?

De oude vertrouwde drukknoptableaus en besturingen heeft Astralift uitgewisseld door een bestemmingsbesturing én voor de bediening van de personenliften is er gebruik gemaakt van 19” touch screens. Door andersom te denken, dat de klant op de verdieping reeds de keuze al dient in te geven voor de gewenste etage, gaat het transporteren van personen vele malen efficiënter.  De mogelijkheid tot indrukken van onnodig veel drukknoppen is weggenomen en het denkwerk voor efficiënte afhandeling van de roepen is volledig in handen van een hypermoderne liftbesturing. Door het ingeven van de gewenste etage (op het touch-screen op de etage) bepaald de liftbesturing welke lift er gestuurd gaat worden. Direct daarna ziet de liftgebruiker op het touch-screen een plattegrond van het gebouw waarop is aangegeven welke lift voor de gebruiker wordt ingezet. De liftgebruiker hoeft dan alleen nog maar naar die toegewezen lift toe te lopen, in te stappen en vervolgens op de etage van bestemming uit te stappen. Uiteraard is er in de liftkooi een zelfde screen gemonteerd waarop te zien is op welke verdieping de gebruiker is aangekomen. Onze klant heeft tevens gekozen voor diverse geaffanceerde opties zoals een weeginrichting die bij 70% vol zijn van de liftkooi een andere lift gaat inschakelen voor het afhandelen van een commando. Daarnaast is er voor de beveiliging van het gebouw gekozen voor een key-card systeem waarmee verdiepingen en bevoegdheden voor elke liftgebruiker ingesteld kunnen worden. Bij de receptie is een 12” screen gemonteerd waar de receptionist die keycard eenvoudig kan programmeren met de bevoegde functies. Maar al te trots zijn wij als Astralift om deze, nog niet eerder gebruikte techniek, als eerste in Nederland toe te passen. Vlekkeloos zijn de omgebouwde personenliften gekeurd en naar volle tevredenheid van Amsterdam RAI in gebruik genomen.

Heeft u in uw gebouw ook last van lange wachttijden?

Kampt u in uw bedrijf ook met (enorme)  lange wachttijden voor de liften? Vraag ons gerust voor een persoonlijk advies of deze techniek ook voor u een meer dan welkome investering zou kunnen zijn. Onze adviseurs gaan graag met u kijken naar de reeds omgebouwde installaties om deze techniek met uw eigen ogen te kunnen zien. U kunt ons bereiken op ons vertrouwde telefoonnummer 079-3300690 of via ons mailadres: service@astralift.nl

Copyright © 2021 Astralift. All rights reserved